Monday, June 30, 2008

Alhamdulillah...

Syukur alhamdullilah...aku telah disahkan hamil 2 weeks pada 28 Jun 2008.
Tak dpt ku gambarkan perasaan aku pada masa tu...
Last week aku selalu sakit kt bahagian bwh perut...aku igtkan nk period tapi xkuar2 gak...
Aku mintak advice kak simah(colleague) and dia suruh aku g jumpa doktor...
Dia kata mgkn aku pregnant...aku da seronok tapi tak nak mengharap sgt masa tu...yelaa..takut frust nnt kan...

aku bagitau husband pasal sakit tu..n apa yang kak simah ckp...dia da xcited...fyi, ktorg memang mengharapkan dpt baby cepat2...maklumlan umur pun da nk dekat 30an kan....aku xpenah tengok husband aku hepi cam ni....aku ckp kt dia jgnlah mengharap sgt sbb aku xcek lagi...bila aku tengok dia da mengharap aku plak yang stress...takut nk buat pregnancy test...

Oleh kerana xtahan sakit n xsabar nk tengok kputusan test tu..pada hari jumaat lepas (berkat ari jumaat tau) aku buat test sendiri...Dengan perasaan yang bercampur baur (takut negatif) aku tengok keputusan tu dengan berdebar...Tiba2.....aku tengok line tu ada dua...aku mcm xpecaya je...aku pregnant rupanya...masa tu dengan otomatiknya airmata aku kuar...nangis mcm ada org mati je...hehehe...yelaaa...hepi kan...xsangka tu...

After dpt result test tu aku terus call husband...kol dalam keadaan nangis teresak2...husband aku da nebes ni...dia konfius..ni nangis sedih ke gembira....dlm keadaan yang terketar2 aku ckp kt dia yang result aku positif...aku pregnant....aku dpt dengar suara kegembiraan...dia pun mcm xpecaya...yela...xsampai sebulan pun kawin da dpt baby...hehehe...xpa..rezki Allah...

Kepada kwn2 yang xdpt anak lagi..usahala sehingga berjaya...jgn putus asa...Anak adalah rezki Allah dan penyambung kasih sayang antara suami dan isteri...skrg baru aku dpt rasakan betapa bermakna hidup aku...mcm ni la agaknya perasaan seorang ibu kan...xdpt digambarkan dengan kata2...mudahan kandungan aku selamat sehingga baby aku dilahirkan...amin....

No comments: